Skip to main content

Laporan Setiausaha pada 18 Jan 2011

Laporan ini diupdatekan dengan menggunakan komputer di rumah kerana talian internet sekolah mula bermasalah mulai hari Ahad 16 Jan 2011.
a. 16 Jan 2011 ( Ahad) dan 17 Jan 2011 ( Isnin). Makmal Komputer atas digunakan untuk Program TMK bagi Tahun Satu yang terlibat dengan KSSR.
b.Hanya makmal atas digunakan kerana kabel VGA untuk LCD masih berfungsi dgn baik. Makmal bawah Kabel LCDnya bermasalah.
c. Komputer murid makmal komputer atas masih belum dikemaskinikan sepenuhnya.
d. Line internet bermasalah mulai Hari Ahad.
e. Pada 18 Jan 2011 ( Selasa) Makmal Komputer Atas digunakan untuk Program Ceramah Kesihatan Penjagaan Gigi oleh Jururawat Pergigian dari Klinik Pergigian Kuala Krai.
f. Cg Haslina menggunakan makmal bawah untuk TMK KSSR Tahun Satu.
g. Pihak GITN telah dihubungi mengenai masalah internet. Pihak GITN memeklumkan kontrak mereka sudah ditamatkan dan pihak sekolah diberi pilihan untuk memilih IPS sendiri untuk tahun 2011. Memandangkan pihak sekolah masih belum menerima maklumat mengenai perkara itu, pihak GITN berjanji akan fakskan surat / pekeliling yang berkaitan.

Comments

Popular posts from this blog

Garis Panduan Pembelian Peralatan ICT

G Bagi permohonan baru sila dapatkan kelulusan dari Unit Akaun JPN untuk menggunakan wang SUWA. Setelah mendapat kelulusan dari Unit Akaun JPN, isi   borang JKICT . Borang boleh dimuat turun dari laman web Sektor Pengurusan Maklumat dan ICT atau melalui fax. Buat surat permohonan pembelian Dapatkan sebut harga syarikat Dapatkan sijil pendaftaran kewangan syarikat Buat salinan baki terkini akaun buku tunai dan buku subsidiary Hantar permohonan anda ke Sektor Pengurusan Maklumat dan ICT. Rujukan di sini

CD Kaspersky Antivirus TM School Broadband

Hari ini, 18 Mei 2011 ( Khamis) aku baru terima 2 keping CD Installer TM School Broadband. Urusan borang perakuan penerimaan diuruskan oleh En Amran. Satu keping CD diletakkan di pejabat ( dlm simpanan En Amran) dan sekeping lagi aku simpan untuk kegunaan makmal komputer. Mulai jam 2.00 petang aku cuba gunakan CD tersebut untuk komputer makmal. Sebenarnya hanya beberapa buah sahaja komputer yang masih berfungsi dengan baik. Kebanyakannya bermasalah kerana telah hampir 6 tahun digunakan. Dengan bantuan pegawai bahagian Helpdesk : 1800 22 77 22 aku berjaya menginstall KAV TM BB. Beberapa tips akan dikongsikan kemudian. InsyaAllah.