Skip to main content

Laporan Setiausaha pada 10 Jan 2011

1.Hari ini 10 Jan 2011 hari Isnin, Makmal komputer telah dibuka tingkat atas dan bawah pada jam 8.45 pagi.Makmal bawah hanya 3 buah komputer berfungsi, proses menyambung kabel pada setiap komputer tertunda kerana urusan penjadualan penggunaan makmal perlu disegerakan.
2. Dalam perjumpaan singkat dgn GB pagi tadi, aku dinasihatkan agar melibatkan subjek-subjek penting ( teras) dan juga Pendidikan Islam. Untuk Tahun satu yang terlibat dgn KSSR perlu diberi perhatian utama.
Sehingga kini, fotostat jadual kelas telah dilakukan untuk panduan membina jadual penggunaan makmal komputer.
3. Satu tugasan baru mendatang ialah membina carta organinasi 2011 dengan maklumat dan gambar guru yang terkini. Untuk maklumat guru; perlu ada nama, No k.p dan opsyen.
4. Sehingga 12.45 tgh 2 buah komputer makmal bawah siap utk digunakan - KB4 dan KB11. Sehingga kini 5 buah komputer telah berfungsi iaitu KB 4, KB11,KB7,KB2 dan KB25(meja guru)

Comments

Popular posts from this blog

Garis Panduan Pembelian Peralatan ICT

G Bagi permohonan baru sila dapatkan kelulusan dari Unit Akaun JPN untuk menggunakan wang SUWA. Setelah mendapat kelulusan dari Unit Akaun JPN, isi   borang JKICT . Borang boleh dimuat turun dari laman web Sektor Pengurusan Maklumat dan ICT atau melalui fax. Buat surat permohonan pembelian Dapatkan sebut harga syarikat Dapatkan sijil pendaftaran kewangan syarikat Buat salinan baki terkini akaun buku tunai dan buku subsidiary Hantar permohonan anda ke Sektor Pengurusan Maklumat dan ICT. Rujukan di sini

CD Kaspersky Antivirus TM School Broadband

Hari ini, 18 Mei 2011 ( Khamis) aku baru terima 2 keping CD Installer TM School Broadband. Urusan borang perakuan penerimaan diuruskan oleh En Amran. Satu keping CD diletakkan di pejabat ( dlm simpanan En Amran) dan sekeping lagi aku simpan untuk kegunaan makmal komputer. Mulai jam 2.00 petang aku cuba gunakan CD tersebut untuk komputer makmal. Sebenarnya hanya beberapa buah sahaja komputer yang masih berfungsi dengan baik. Kebanyakannya bermasalah kerana telah hampir 6 tahun digunakan. Dengan bantuan pegawai bahagian Helpdesk : 1800 22 77 22 aku berjaya menginstall KAV TM BB. Beberapa tips akan dikongsikan kemudian. InsyaAllah.